Sokat töprengtem azon, hogy mostani cikkünk a Községünk szülötte ..., vagy a Bemutatkozik ..., című rovatba kerüljön-e. Salamoni döntést hozván úgy határoztam, hogy rovatunk címe: Bemutatkozik községünk szülötte Száraz Lászlóné a Bessenyei György Általános Iskola és Óvoda igazgatóhelyettese.
Szülei földművesek voltak. De benne a föld szeretete mellett ott élt a könyv, a zene és az olvasás szeretete is. Úgy érezte, hogy szülei erőfeszítését, türelmét hogy ő tanul úgy hálálhatja meg igazán, ha mindenben igyekszik a maximumot nyújtani. A vonaton iskolába utazás közben akár egy-egy könyvet is képes volt elolvasni naponta. A tanítóképző főiskola elvégzése után nagyon aktívan fogott hozzá a pedagógiai munkához. Egy évig Nagyhalászban tanított, majd Tiszabercelre került vissza. Nagyon sokat tanult az akkori kollégáitól. Megtanulta milyen felelősség olyan korban formálni a gyerekeket, amikor minden iránt a legfogékonyabbak. Nagy nehéz egy közösséggé alakítani őket, illetve elfogadtatni velük a tanító néni személyét. Tiszabercelre kerülése után már első évben 1 osztályt kapott. Ám a hirtelen mélyvíz csak elősegítette tapasztalatainak elmélyítését. Szenvedélye amely az elmúlt 26 év során egyre csak erősödött az apró nebulók ismeretvilágának bővítése.
Nincs nagyobb öröm annál, mint megtanítani valakit arra, amit nem tud.
- Igazgatóhelyettesi kinevezésével mennyiben változott mindennapi munkarendje?
- Először is szeretném megragadni az alkalmat és megköszönni a bizalmat, melyet munkatársaim belém fektettek. A munkám lényegében nem változott, talán többrétűbb lett. Maradtam osztályfőnök továbbra is. Viszont a szervezési feladatok több időt foglalnak le az életemből.
- Mi a legnagyobb probléma, amivel szembe kell néznie munkája során?
- Rengeteg helyettesítést kell beosztanom a kollégák között. Ez számomra problémát jelenet, ugyanis a tervezés nem az erős oldalam. Nagyobb teher a vállamon, hogy más, nagyobb közösségre kell figyelmet fordítani. A nagyobb közösséggel természetesen a probléma is több lett. A legnehezebb feladat hogy mindezt az osztályom nem érezheti rajtam, kifelé semmit sem mutathatok a gondjaimból.
- Ha már a tervezés nem is erős oldala, azért bizonyára vannak tervei a jövőre vonatkozóan?
- A gyermekszervezet munkájára szeretnék több figyelmet fordítani. A NAT. bevezetését kollégáimmal együtt szeretném zökkenőmentesen megoldani. Megpróbáljuk a gyerekek lelki nevelését is megoldani oly módon, hogy többet beszélgetünk velük, több időt töltünk közöttük. A nevelői munkára ily módon különösen nagy hangsúlyt kell fektetni, hiszen a tanulók későbbi élete folyamán akár elismerik, akár nem meghatározó szerepet játszanak az általános iskolai évek során szerzett tapasztalataik, világról kialakított szemléletük. Olyan iskolát szeretnék, ahová pedagógus, gyerek egyaránt örömmel jár, s jól érzi magát.